Miquel Pueyo, Municipals 2019, Lleida Republicana, Paeria Lleida

Pueyo defensa el Pla de l’Estació, el comerç de proximitat i l’Slow Shop i assegura que el model de Torre Salses està en declivi

L’alcaldable d’Esquerra vol que la Paeria es comprometi amb la Reforma Horària per afavorir la conciliació

Miquel Pueyo, amb Jordina Freixanet i Anna Costa (Slow Shop) a l'eix comercial
Miquel Pueyo, amb Jordina Freixanet i Anna Costa (Slow Shop) a l'eix comercial

El cap de llista de la candidatura d’Esquerra AM, Miquel Pueyo, lamenta que “amb els anys que fa que se’n parla, encara no s’hagi fet el Pla de l’Estació, un projecte que dinamitzarà el comerç de proximitat de la zona i pot contribuir a renovar la Rambla de Ferran –també amb un pla de reforma pendent des de fa anys- i els carrers adjacents. És una oportunitat per trencar barreres entre les barris de Noguerola i Pardinyes.” Ho ha explicat aquest dilluns a l’eix comercial durant la presentació del programa de comerç i proximitat, acompanyat per Anna Costa, presidenta de l’Associació Slow Shop i número 10 de la candidatura.

L’alcaldable d’Esquerra assegura que cal bastir un model de comerç urbà que vertebri i cohesioni socialment els barris, els faci segurs, integradors i sostenibles: “el comerç petit i mitjà fa xarxa, és a dir, representa més llum i més moviment de persones, en canvi, allà on ha desaparegut com a Anselm Clavé, Rambla de Ferran o Princep de Viana, baixa la vitalitat i fins i tot la seguretat.” Així, proposa “estímuls fiscals perquè joves i emprenedors puguin animar-se a posar en marxa un comerç a determinats baixos en zones que han patit un procés de tancament de locals.”

En referència als projectes comercials que ha potenciat l’alcalde en els últims anys, assegura que “Torre Salses és un model que als Estats Units i França està en declivi i, a més, haver de sortir amb el cotxe d e la ciutat pot posar en perill el petit i mitjà comerç a Lleida.”

D’altra banda, defensa el model Slow Shop i vol que la Paeria es comprometi amb el Pacte del Temps, un moviment social, polític i institucional que aposta per una major conciliació familiar i dels horaris del comerç i les administracions i del qual la Paeria se n’ha desvinculat en els darrers anys.

També proposa “trobar una marca per Lleida que puguin identificar les persones de fora i que sigui el resultat d’un debat amb entitats, sindicats, Cambra de Comerç i Globalleida”. En aquest sentit, Pueyo creu que l’Ajuntament ha de donar suport a les iniciatives, però no hi ha d’haver-hi un excés d’intervencionisme ni vampirització d’idees d’entitats i col·lectius com s’ha fet fins ara.

Altres propostes són un pla estratègic de mercatsmunicipals que marqui les prioritats i els ajudi a ser més atractius; la implementació de les TIC i l’impuls del comerç electrònic per a les empreses locals; la modernització, revisió de taxes i reubicacions de mercats no sedentaris; i la promoció i comercialització de productes agraris i manufacturers autòctons mitjançant els comerços locals, així com el desenvolupament de la cultura de l’ecogastronomia.

Aquest vespre la candidatura farà l’acte “El canvi honest per una ciutat propera” a la plaça Ramon Berenguer IV, el primer d’un calendari de un mítings de butxaca per explicar el programa d’Esquerra als barris en un format de proximitat.