Miquel Pueyo, Municipals 2019, Lleida Republicana, Paeria Lleida

Esquerra presenta la campanya de proximitat “Cafè&Pueyo” i les propostes per a una Paeria transparent, ètica i oberta a la participació ciutadana

Miquel Pueyo vol crear una bústia per denunciar la corrupció i un codi de conducta ètica per als càrrecs electes

Pueyo i el seu equip compartiran converses i cafès amb els veïns i veïnes de cada barri en un sofà de color groc durant la campanya
Pueyo i el seu equip compartiran converses i cafès amb els veïns i veïnes de cada barri en un sofà de color groc durant la campanya

El cap de llista de la candidatura d’Esquerra AM, Miquel Pueyo, ha presentat aquest dijous a la plaça Ricard Vinyes la campanya “Cafè&Pueyo”, en què l’alcaldable anirà barri per barri convidant els veïns i veïnes a asseure’s amb ell en un sofà de color groc per parlar i prendre un cafè. La campanya vol ser també una metàfora de la importància del tracte directe i personal amb la ciutadania i el compromís de la candidatura republicana amb la transparència, la política de dades obertes, la participació ciutadana i la comunicació institucional de servei públic.

Pueyo ha explicat la seva proposta ètica per a la Paeria: “volem crear una bústia ètica anònima d’alerta ciutadana i denúncia de la corrupció, i elaborar un codi ètic, de bon govern i de conducta que reguli el comportament de càrrecs electes, els regals, etc –em remeto als costos d’una nombrosa i innecessària escorta pagada amb diners públics que l’alcalde Ros s’emportava quan anava de vacances, un fet intolerable-.”

Pel que fa a la comunicació institucional, ha denunciat que en els últims anys el govern de la Paeria ha fet propaganda partidista pagada amb fons públics en lloc de comunicació corporativa, com la revista retirada per la Junta Electoral. En aquest sentit, aposta per “crear butlletins diaris o setmanals electrònics amb informació d’interès, promoure actituds cíviques, contrarestar rumors, gestionar situacions de crisi, i utilitzar de forma més professional les xarxes socials, per exemple, amb un compte de twitter de la Guàrdia Urbana que serveixi per estar en contacte amb la ciutadania.”

D’altra banda, la candidatura ha anunciat l’elaboració d’ “un nou reglament de participació ciutadana, més conseqüent i que desemboqui, en alguns casos, en la celebració de consultes públiques.”

També s’ha mostrat partidari de la política de dades obertes: “hem d’oferir a la ciutadania transparència en les dades de la corporació, que siguin fàcils de localitzar, interpretar i utilitzar, com els costos de les obres.”